موتور پیستونی و کاربرد آن در کولر گازی

کمپرسور پیستونی ، موتور T3

بسیاری از فروشندگان موقع خرید کولر گازی با مفاهیم و کلمات عجیب روبرو می شوند. و دقیقا متوجه نمی شوند منظور از این اصطلاحات چیست که فروشندگان بکار می برند. ما با دو نوع موتور سبک و سنگین در اصطلاحات برمی خوریم. در اینجا من به شما میگم این کلمات چندان پیچیده نیست فقط در جریان باشید باید بتوانید آنها را طبقه بندی کنید تا با مفاهیم بیشتر آشنا شوید. اصطلاح موتور سنگین برای کمپرسورهای پیستونی استفاده می شود. که در نوع خود موتور T3 هم گفته می شود. و منظور از موتور طلایی رادیات طلایی می باشد یعنی کولر gold fines است. به کولرگازی های سبک موتور های T1 هم گفته می شود.

کمپرسور T1 و T3

کمپرسور T3 که این اصطلاح برای موتور سنگین هم بکار می رود. این نوع موتور که همان موتور های پیستونی هستند برای مناطق حاره ای ، مرکز ایران و جنوب که هوای گرم و شرجی دارد قابل استفاده است. به همین خاطر قدرت کمپرسورهای T3 به نسبت T1 قوی تر است. کمپرسور کولرگازی در واقع قلب کولرگازی شماست. که کار اصلی آن مکش گاز از اپراتور و رانش به طرف کندانسور می باشد که سرعت کولر را تا چند برابر افزایش میابد.

کولرگازی موتور سنگین یا کمپرسور پیستونی

این نوع کمپرسور کولرگازی یکی از موتورهای قدیمی کولرگازی است که بخاطر خنک کنندگی زیادی که ایجاد می کند در مناطق گرمسیری بسیار پرکاربرد است. کمپرسور پیستونی که از موتور های سنگین است و دارای کلاس T3 است شبیه سیلندر و پیستون خودرو عمل می کند. که بخشی از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور تحت رفت و برگشت پیستون به داخل سیلندر مکیده شده . و متراکم شده و با فشار به داخل سیستم فرستاده می شود . کولر دارای کمپرسور پیستونی از کولرهای پر قدرت و در مقابل پر مصرف است . شکل موتور در تصویر زیر قابل مشاهده است. جهت راهنمایی بیشتر و خرید این نوع کولر گازی با ما تماس بگیرید.

کمپرسور پیستونی ، موتور T3

مزایا:

تحمل دمای بالا در این موتورها که به دلیل همین مزیت از آنها در شهرهای جنوبی و مرکزی ایران استفاده می شود.

گستردگی استفاده از این موتورها در صنایع مختلف.

سازگاری با بیشتر گازهای مبرد.

وجود تعداد بالای تعمیرکار متخصص تعمیر این نوع کولرگازی

معایب:

موتور سنگین یا همان موتور پیستونی کولر گازی در مقایسه با انواع کمپرسور کولرهای گازی از صدای بیشتری برخوردار است

بازدهی و راندمان آن در مقایسه با دیگر کولرها کمتر است

مصرف بالا

لرزش زیاد موتور

کاربر ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *