سیستم عامل سامسونگ چیست؟

شما نام سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوز، macOS، iOS و شاید حتی WatchOS را حتما به گوشتان خورده یا حتی دارید باهاشون کار می کنید. مطمئنا این موارد مشهورترین سیستم‌عامل‌های دنیای تکنولوژی هستند. اما به غیر از آن‌ها موارد دیگری هم وجود دارد. در حقیقت، یکی از آن‌ها تایزن (Tizen) نام دارد. و شاید همین حالا یک گجت مبتنی بر آن در خانه شما وجود داشته باشد. برای مثال سیستم عامل تلویزیون های سامسونگ از این نوع بهره می برند.

البته سیستم عامل تایزن نیز برای افرادی که دنبال تکنولوژی هستند و پیگیر خبرها هستند شناخته شده است. برای مثال در ساعت های سامسونگ این سیستم عامل بکار گرفته شده. و همینطور خیلی از گجت ها نیز استفاده می کنند که سابقه سال های قبل با سیستم عامل تایزن را دارند.

بهترین جوابی که برای این سوال مطرح است این می باشد که میتوان گفت تایزن سیستم عامل مختص سامسونگ می باشد. حتی شرکت سامسونگ فراتر از این موارد را بکار برده است که سیستم عاملی با ویژگی اوپن سورس و متن باز بودن ساخته است. که توسعه دهندگان بتوانند بصورت رایگان بتوانند کارهای موردنظر خود را روی آن پیاده کنند. اما در نهایت باید خاطرنشان شد که این شرکت سامسونگ است که برای جذابیت دادن به محصول خود آن را توسعه می دهد. و روز به روز به پیشرفت و مقبولیت آن می افزاید.

ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند مجهز به تایزن

سامسونگ تعداد زیادی مچ بند و ساعت هوشمند را وارد بازار کرده که عمدتا از سیستم‌عامل تایزن بهره می‌برند. در سمت مچ‌بند هوشمند، با Gear Fit2 Pro روبرو هستیم که کاربران می‌توانند از نمایشگر خمیده آن بهره ببرند و برای آن اپلیکیشن‌ها و واچ‌فیس‌های موردنظر را دانلود کنند.

شرکت سامسونگ

تلویزیون ها

سامسونگ غول تولید کننده و فروشنده تلویزیون های پیشرفته در جهان محسوب می شود. همانطور که می دانید بسیاری از این تلویزیون ها بر مبنای سیستم عامل تایزن ساخته شده اند.

جدیدترین تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ اگرچه از سیستم‌عامل تایزن بهره می‌برند، ولی نام رابط کاربری آن‌ها متفاوت است. و به‌عنوان Eden 2.0 از آن نام برده می‌شود. این سیستم‌عامل به کاربران اجازه می‌دهد به سرویس‌های استریمینگ معروف مانند نتفلیکس و آمازون پرایم دسترسی داشته باشند و مدل‌های جدید هم می‌توانند از اپل تی‌وی بهره ببرند. تقریبا تمام مدل‌های جدید تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. در کنار تلویزیون‌ها، باید به تعبیه این سیستم‌عامل در یخچال‌های هوشمند سامسونگ هم اشاره کنیم. در کل شرکت سامسونگ در تمامی محصولات خود از این سیستم عامل مجذوب متن باز استفاده کرده است.

سیستم عامل تایزن

به‌روز نگه داشتن سیستم عامل

توجه کنید  که بروزرسانی سیستم عمل ها می تواند مزایای فوق العاده ای داشته باشد. اولین و مهم‌ترین مزیت، اضافه شدن قابلیت های جدیدی است که توسعه دهنده سیستم عامل به آن افزوده است و منتشر کرده . حتی اگر تلویزیون شما جدیدترین مدل نباشد، می‌توانید از طریق بروزرسانی سیستم عامل از قابلیت‌های جدید آن استفاده کنید. همچنین اشکالات نرم‌افزاری مختلف مانند باگ ها و خطاها را رفع می‌کند. و درکل بروزرسانی سیستم عامل ها امری ضروریست که برای رفاه بیشتر کاربران و رفع مشکلات بوجود آمده صورت می پذیرد.

کاربر ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *