صفحه نمایش OLED چیست و چگونه کار می کند؟

OLED صفحه نمایشگری است که با LCD و پلاسما کاملا متفاوت می باشد. نمایشگر OLED برخلاف سایر صفحه نمایش ها از ترکیبات آلی استفاده می کند. این ترکیبات شامل کربن و مواد دیگری است که رنگ ها را ایجاد می کنند. در واقع هر رنگی که ایجاد می شود شامل ترکیبی از کربن و دیگر عناصر است. برای صفحه نمایش اولد یک تکنولوژی تابش در نظر گرفته شده که برای خود منحصر بفرد است یعنی در واقع به نور پس زمینه نیاز ندارد . و این امر باعث می شود که توانایی خاموش کردن صفحه نمایش ، که به اصطلاح به آن صفحه سیاه گفته می شود را ایجاد کند . در صورتی که اگر دقت کرده باشید LCD به نور پس زمینه LED نیاز دارد به همین خاطر موقع سیاه شدن صفحه هنوز هم مقداری نور را از خود ساطع می کند.

صفحه نمایش oled

صفحه نمایش OLED خمیده

بعضی ها به اشتباه می گویند OLED ها یعنی صفحه خمیده که باید بگوییم این اصطلاح غلط بکار رفته است. به این خاطر بعضی از صفحات خمیده هستند چون این نوع صفحات نیازی به لایه اضافی از LED ندارند. و باعث می شود که تولیدکنندگان بتوانند صفحات را بسیار نازک درست کنند. و همچنین بصورت خمیده آنها را دربیارند. در واقع این صفحه نمایشگر بر روی یه شیشه ی انعطاف پذیر پیاده می شود. که در صورت استفاده نکردن از آن می تواند آن را کاملا جمع کند. البته باید توجه داشت که هیچ فناوری صفحه نمایش دیگری نمی تواند از پنل های شیشه های انعطاف پذیر استفاده کند.

به همین خاطی تعداد محدودی از شرکت ها مانند ال جی و سامسونگ از این فناوری و صفحه نمایش های OLED استفاده می کنند. البته شرکت های دیگر هم کم کم به این فکر هستند از این صفحات در نمایشگر های خود استفاده کنند.امکان استفاده از این فناوری در تلویزیون LG W7 Wallpaper و صفحه های خمیده مانند Samsung Galaxy S8 سامسونگ وجود دارد. می توانید نمونه ای از تصویر تلویزیون خمیده ی سامسونگ را مشاهده فرمایید که در سایت ما وجود دارد. جهت مشاهده می توانید روی تصویر زیر کلیک کنید.

صفحه نمایش OLED خمیده

اگر قصد خرید یه دستگاه OLED را دارید باید پول زیادی را بابت خرید آن بپردازید. در بخش تصویر سیاه مانند توضیحات بالا که ارائه دادیم این صفحه نمایش ها تصویر بهتری را ارائه می دهند. و ثابت کرده اند که دقت رنگ بالا و برجسته ای را از خود بروز می دهند. اما در هرحال صفحه نمایش های OLED مانند LCD ها نمی توانند نور تولید کنند. به همین خاطر در محیط های روشن تر مشاهده تصاویر را سخت تر می کند.

زاویه دید صفحه نمایش OLED

زاویه دید در صفحه نمایش OLED طوری طراحی شده اند که بیننده بتواند در هر کجای خانه یا مکان موردنظر بتواند تصاویر را مشاهده نماید . که این می تواند یک تجربه ی خوب بصری را برای کاربران به ارمغان بیاورد . صفحه نمایش اولد در حال حاضر بهترین زاویه دید را برای کاربرانش ایجاد کرده که هیچ کدام از فناوری ها به این درجه از کیفیت زاویه دید نرسیده اند.

کاربر ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *