نحوه ی رفع تاری تصاویر توسط فناوری MOTIONFLOW

motionflow چیست؟

اگر بخواهیم مفهوم ساده ای از فناوری موشن فلو را مختصر بیان کنیم باید بگوییم نوعی از سیستم جریان حرکتی تلویزیون های سونی است. که در زمینه پوشش فاصله بین فریم صحنه های فیلم یا برنامه های تلویزیونی و میزان  تازه سازی صفحه نمایش می باشد.

این در حالی است که می تواند حرکت های روی صفحه را آهسته تر و غیرشفاف تر نمایش دهد. که برخی احساس می کنند که به محتویات، ظاهری غیر طبیعی می بخشد

به زبان ساده تر MOTIONFLOW در دنیای واقعی سعی در نمایش نرخ فریم اصلی با دقت بالا را دارد تا از ایجاد بریدگی تصویر تا حد ممکن جلوگیری کند. سرعت تازه سازی یا Refresh Rate به تعداد دفعاتی که صفحه در یک ثانیه به روز رسانی می شود اشاره می کند. تصویری که سرعت تازه سازی بالاتری دارد ضمن نمایش جزئیات بیشتر می تواند حس بهتری به کاربر می بخشد.

رفرش ریت تلویزیون چیست؟

رفرش ریت تلویزیون همان نرخ تازه سازی صفحات بر مبنای ثانیه است که واحد آن هرتز میباشد؛ که اغلب تلویزیون های موجود 50 هرتز و 60 هرتز و 120 هرتز هستند.

فناوری موشن فلو

تصاویر متحرک در چشمان شما

 در هنگام تماشای تلویزیون آنچه در واقع مشاهده می کنید مجموعه ای از تصاویر مختلف است که آن ها سریع پشت سرهم نمایش داده می شوند. بدون این که وقفه یا ایستی بین آن ها ببینید. و با این حال ممکن است گاهی متوجه شکاف و اشکالاتی بشوید. چون چشم انسان می تواند تفاوت های بسیار ظریف را در موقعیت های پشت سرهم تلویزیون را تشخیص داده و آن ها به عنوان یک شکاف ریز ببیند. این لرزش یا حرکت وقتی اشیاء به سرعت روی صفحه نمایش به حرکت در می آیند قابل نمایش است. و تفاوت زیادی را بین موقعیت هر تصویر در هر صحنه وجود دارد. که با افزایش تعداد تصاویر در هر ثانیه تلویزیون یک تصویر نرم و طبیعی را ارائه می دهد.

در فیلم ها حتی اگر چندین تصویر مختلف با فاصله ی زمانی کوتاه ببینید آن را به طور یک فیلم کوتاه ثابت مشاهده می کنید. با این حال مغز شما هنوز هم می تواند تفاوت این تصاویر متلاشی را از تصویر ثابت متفاوت از آن چه که در دنیای واقعی می بیند یا تصویری با سرعت بالا در تلویزیون می بیند که توسط فناوری Motionflow ساخته می شود احساس کند.

صحنه سریع

فناوری Motionflow چگونه کار می کند؟

_ این فریم معادل جدیدی اضافه می کند که بین چارچوب های اصلی تلویزیون قرار می گیرد.

_ کنترل نور پس زمینه LED پس زمینه را برای حرکت روان کنترل کند (همچنین به عنوان چشمک زدن نور پس زمینه نیز شناخته می شود)

_ کاهش تاری تصویر، اشیاء تار موجود در صفحه را از بین می برد تا تصویری واضح تر ایجاد کند.

در مدل های سونی با منوی Motionflow دارای طیف وسیعی از جلوه های خاص برای بهبود صحنه ها و رفع مشکل آن ها قابل مشاهده هستند. همچنین می توانید حالت متناسب به خود را به دلخواه انتخاب کنید به عنوان مثال تنظیمات سفارشی

هنگام تماشای صحنه های سریع، ورزشی یا انیمیشن متوجه می شوید که تصویر تلویزیون شما با اختلاف زیادی تار شده است. برای رفع تار حالت های مختلف حرکت را امتحان کنید.

با رفتن به صفحه ی اصلی از راه دور براویا سونی Select Action menu< image<advanced Sitting<Move<Type Of Motion effect<Different motion modes را پیدا کنید. طبق تنظیمات بالا اقدام کنید.

برای فیلم “تنظیم سینمای واقعی” را امتحان کنید این نرم افزار برای بازیابی انیمیشن اصلی فیلم از محتوای پخش شده استفاده می کند. با انتخاب سینمای واقعی بینندگان می توانند فیلم را همان طور که در نظر گرفته شده با ظاهر سینمایی مشاهده کنند.

وضوح X-Motion چیست؟

با افزایش اندازه صفحه نمایش، مدیریت صحنه های سریع عامل اصلی  است که در ایجاد یک تصویر صاف و واقع بینانه بسیار موثر واقع می شود. در گذشته به دلیل کاهش غیرقابل اجتناب روشنایی، صحنه های پر تحرک تار به نظر می رسیدند. فناوری X-Motion Clarity همه ی تصاویر را شفاف و روشن نگه می دارد. هر فلش به صورت جداگانه کنترل می شود و مدت زمان آن ها بهینه می شود. در حالی که در صورت نیاز به روشنایی بیشتر آن را افزایش می دهیم. این فناوری روشنایی را کنترل می کند و مدت زمان آن را افزایش می یابد. در نتیجه محتویات واضح هستند و امکان تار شدن آنها وجود ندارد.

motionflow چیست؟

 جمع بندی

به گفته sony فناوری موشن فلو (Motionflow) در واقع ایجاد فریم هایی است که نمایانگر میانگین و فریم هستند. و آن ها را در فواصل بین دو فریم اصلی نشان می دهد. با انجام این کار یک شکل نرم و طبیعی ایجاد می شود. همچنین از نقد و بررسی های بالا به این نتیجه می رسیم که وجود موشن فلو در تلویزیون برای از بین بردن تاری نویز، مخصوصا برای افرادی که علاقه به بازی کردن بر روی صفحه نمایش تلویزیون هستند که در آن صحنه های سریع بازی مشهود است بسیار پرکاربرد است.

کاربر ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *