کولرگازی گری اینورتر

کولرگازی گری اینورتر ، شرکت گری یکی از برند هایی است که در زمینه ی ساخت کولر های گازی در چند سال اخیر به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرده است . و توانسته تا حد زیادی بازار را تحت سلطه ی خود قرار دهد. کولرهای این کمپانی نسبت به سایر برند ها از تنوع بیشتری هم در طراحی ظاهری و تنوع در ظرفیت برخوردار است .

مدل تروپیکال

این شرکت کولر های خود را در مدل های تروپیکال  و غیر تروپبکال و کمپرسور های مختلف وارد بازار کرده است. تا تقریبا برای هر منطقه با توجه به نوع  آب و هوایی  که دارد بتواند کولری مخصوص همان منطقه را روانه بازار کند. منظور از مدل تروپیکال این است که این نوع کولرها مخصوص مناطق حاره ای و گرمسیری است. که موتور آن ها طوری طراحی شده اند که قدرت خنک کنندگیشون به مراتب بالاتر و سریع تر از سایر موتور هاست .

کولرهای گازی امروزه بدلیل راحتی نصب و حذف دردسرهایی که به دنبال دارد به تدریج جای کولرهای آبی قدیمی را می گیرند .  که از جمله علت اصلی آن به بازده پایین،نیاز به آب برای خنک سازی و مصرف آب بالا و مهمتر از همه ی اینا نیاز به کانال کشی در سرتا سر فضای خانه در کولر های قدیمی اشاره کرد . کولر های گازی با وجود قیمت بالا تر اما به دلیل به صرفه بودن در گذشت زمان هزینه خود را به مرور جبران خواهند کرد .

اما بعضی شایعات بر سر زبان هاست که کولرگازی ها مصرف زیادی دارند. که البته می تواند این شایعات از سوی دیگر تولیدکنندگان رقیب کولرگازی باشد. اما در واقع این کولرها از مصرف پایین به دلیل بازده بالای انرژی برخوردار هستند. و رده ی مصرف انرژی +A,A  و B دلیل این ادعا است و از سوی دیگر لازم نبودن آب برای خنک سازی به صرفه جویی در سایر منابع نیز کمک میکند.

ابعاد کولرگازی

علاوه بر داشتن کیفیت در کولرگازی یکی از مواردی که هنگام خرید یک کولر گازی باید مد نظر قرار داد انتخاب یک ظرفیت مناسب است . البته انتخاب ظرفیت یا ابعاد مختلف  بستگی  به مکان مورد نظر مانند فضا ی مکان تعداد پنجره ها و حتی تعداد افراد ساکن در آن فضا میتواند تغییر کند. پس قبل از خرید کولر لازم است که از قبل اطلاعات کافی را به دست بیاورید و مشاوره ی لازم را دریافت کنید . در این خصوص می توانید با همکاران در سایت فورکی بازار تماس حاصل نمایید. تا مشاوره ی لازم را دریافت کنید. کولرهای با ظرفیت پایین علاوه بر هدر دادن انرژی و هزینه ها سرما یا گرمای دلخواه شما را تامین نخواهد کرد .

شرکت گری کولر با ظرفیت های مختلف روانه بازار کرده است. برای مثال ظرفیت 24000  کولر بسیار کم مصرف بوده و قدرت سرد کنندگی بالای آن میتواند همواره دمایی مناسب را برای شما مهیا کند. تا حتی در گرمترین روزهای سال از خنکی خانه ی خود بهره ببرید.این کولر نیز مانند سایر کولرها میتواند جریان هوا را در چهار جهت پخش کند. و به این ترتیب هر نقطه را که مایلید به طور ویژه ای خنک کردید.

  کمپرسور به عنوان اجزای با اهمیت کولرگازی

یکی از موارد بسیار با اهمیت که در یک کولرگازی قابل توجه است کمپرسور و موتور آن است. که در واقع  بعنوان قلب تپنده کولر شناخته می شود. کولرها با سه کمپرسور پیستونی ، روتاری و اسکرول ساخته میشود. که در این میان کمپرسور های روتاری و اسکرول از بازده بالاتر و مصرف پایینتری برخوردار هستند. کمپرسورهای پیستونی تنها در منطق بسیار گرم کارایی خود را دارند. و می تواند قابل استفاده باشد این نوع موتورها بخاطر قدرت خنک کنندگی که به ارمغان می آورند. و بیشترین کاربرد را در مناطق گرمسیری خواهند داشت. و بغیر از این نوع موتور هیچ کولرگازی دیگر ارزش استفاده در این نوع مناطق را ندارند. و در سایر مناطق به دلیل مصرف بالا و صدای زیاد صرفه ی اقتصادی ندارند.

موتور نوع T3

 سرمای بالای تولید شده توسط این کمپرسور باعث میشود که در مناطق گرمسیری هم به خوبی کارایی داشته باشد. در کنار این ویژگی منحصر به فرد همچنین موتور آن از نوع T3  و یا همان تروپیکال میباشد. که برای مناطق گرم طراحی و توانایی تحمل دما تا 57 درجه را داراست. این کولر دارای فیلتر تصفیه ی هوا میباشد. که تا حد زیادی ذرات معلق را از هوای ورودی جدا و در نهایت هوایی بسیار تمیز و عاری از هر گونه بوی بد دار اختیار شما قرار می دهد .

حالت خواب این کولر با کاهش صدای کولر و همچنین تنظیم دمای خودکار خوابی بسیار آرامش بخش را برای شما فراهم میکند . همچنین حالت راه اندازی مجدد نیز این امکان را به شما میدهد که هر باره نیازی به تنظیمات مجدد کولر نداشته باشید . این ویژگی بخصوص در مواقع قطع برق می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

اینورتر: کولرگازی گری اینورتر

در واقع سیستم اینورتر قطعه ای بنام بورد است که در کولر تعبیه شده است. ناگفته نماند که کولرگازی های با دوبرد نیز موجود است. که قدرت بیشتری نسبت به کولرگازی های دارای یک برد دارد . که به دوال اینورتر معروف هستند . فناوری اینورتر با آماده به کار بودن همیشگی کولر مانع از خاموشی کامل کولر میشود. در واقع در کولر های غیر اینورتر با رسیدن دما به مقدار تنظیم شده کولر کاملا خاموش میشود. و سپس با افزایش مجدد دما دوباره روشن میشود.

 این فرایند خاموش و روشن شدن به طور مداوم تکرار میشود. در واقع حالت خاموش و روشن کولر یکی از عوامل افزایش مصرف برق است . چرا که موقع استارت زدن جریان برق قوی وارد دستگاه خواهد شد. و میزان برق مصرفی را بصورت قابل توجهی افزایش خواهد. درست مانند ماشینی که بخواهید از حالت ساکن هل دهید و تا حرکت مقدار بیشتری انرژی نسبت به حالتی که حرکت کرده است لازم دارد . پس نتیجه ی روشن شدن های مکرر مصرف برق بیشتر است.

 در حالیکه در کولرگازی های اینورتر دار چنین فرایندی وجود ندارد. زمانیکه فضای مورد نظر به آن درجه موردنظر رسیده باشد. تنها از دور تند موتور کاسته می شود. و به تبع میزان برق انرژی را هم کاهش خواهد داد.

نوع گاز

یکی از تفاوت های دیگر این کولرها استفاده از گاز R410 به جای R22  میباشد. این گاز در مقایسه با R22  برای محیط زیست ضرر کمتری دارد. و دمای این گاز در مقایسه با گاز R22 پایین تر است که همین امر قدرت خنک کنندگی ان را افزایش داده. و در زمان کوتاهتری دما را برای شما کاهش میدهد. و با افزایش بازده باعث صرفه جویی در انرژی میشود.

کاربر ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *