کیفیت تصویر FULL HD و مقایسه آن با تصویر4K

مقایسه تلویزیون FULL HD  با کیفیت تصویر4K

همه ی ما کیفیت تصاویر 4K را بهتر از FULL HD می دانیم . و تنها دلیل نیز میزان رزولوشنی است که یک تلویزیون باید داشته یاشد که آن هم حاصل تراکم پیکسل ها در کنار هم و ایجاد تصویری با کیفیت می باشد. در واقع رزولوشن در کیفیت کلی نمایشگرها به نحو چشمگیری تاثیر گذار است و این امر قابل انکار نیست. ما هم اکنون تفاوت تصویر 4K با FULL HD را بصورت روشن برایتان مقایسه می کنیم.

در کیفیت تصویر 4K که رزولوشن (UHD) را دارد در تلویزیون های جدید با عنوان 4K UHD شناخته می شوند. کیفیت تصویر چهار برابر کیفیت تصویر FULL HD است . در واقع ساده تر بیان کنیم بصورت ارقام 2160*3840 می باشد که حدودا 8 میلیون پیکسل در یک تصویر می باشد. در حالیکه در کیفیت تصویر FULL HD این میزان حدود دو میلیون پیکسل می باشد. تعداد پیکسل در FULL HD 1080*2160 می باشد که حدود 2 میلیون پیکسل در تصویر را در برمی گیرد.

تفاوت رزولوشن بین 4k و FULL HD

تعداد پیکسل

وجود پیکسل های زیاد درون یک تصویر به افزایش رزولوشن و وضوح تصویر کمک می کند. تصویری که دارای کیفیت 4k می باشد دارای وضوح بیشتری است . شما می توانید شاهد ریزترین جزئیات تصویر باشید. در حالیکه درتصویر فول اچ دی این طور نیست در حقیقت هرچقدر تعداد پیکسل ها بیشتر باشد کیفیت تصاویر نیز به نسبت بهتر خواهد بود.

یک مورد دیگر که باید متذکر شویم این است که تلویزیون های با کیفیت تصویر4k نیز وجود دارد که UHD را به عنوان پسوند دارند. اما تفاوت می تواند در چی باشد اینطور تصور نکنید که کیفیت در تصاویر متفاوت می باشد. کیفیت ها کاملا مشابه هم هستند. تنها تفاوت در این است که تلویزیون های 4K UHD حتی تصاویر که کیفیت پایین را دارند را ارتقا می بخشد بطوری که تصاویر را در حد 4K می توانید مشاهده نمایید.

تعداد پیکسل

پیکسل چیست؟

تصویر از تراکم پیکسل ها که درکنارهم قرار گرفته اند تشکیل شده اند. در واقع واحدهای ریز و کوچکی هستند که هر کدام رنگی را به نمایش می گذارد. و با قرار گرفتن همه ی آنها در کنار هم تصویر مورد نظر را تشکیل می دهند و به نمایش می گذارند. پس هرچه تعداد تراکم پیکسل بیشتر باشد، طبیعتا تصاویری که مشاهده می کنید واضح تر خواهد بود.

تعداد پیکسل هایی را که در سطر وستون صفحه نمایش به کار رفته اند رزولوشن نام گذاری می شود. میزان رزولوشن مطلوب برای نمایشگرهای مختلف متفاوت است وتراکم پیکسل بالاتر در نمایشگرهای بزرگتر، تصاویری با جزئیات بهتری به نمایش خواهد گذاشت.

موضوع رزولوشن چنان پیچیده است که ارقام متنوع و تعاریف مختلفی برای آن وجود دارد. البته تمامی آن ها ثابت خواهند کرد که رزولوشن های بالاتر، تصاویری با کیفیت بیشتر را به نمایش خواهند گذاشت.

کاربر ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *