قابلیت Tap view چیست ؟ و کاربرد آن در تلویزیون سامسونگ چیست؟

قابلیت TapView

قابلیت Tap view چیست، و به چه نحوی در تلویزیون سامسونگ استفاده می شود؟

اخیرا نمی توانیم تصور کنیم که تلویزیون های غیر هوشمند قابل استفاده باشند. به عبارت دیگر تلویزیون بدون قابلیت هوشمند طرفداری ندارد. اگر جایی هم یافت بشود فقط جهت استفاده های معمولی خواهد بود. هوشمند بودن تلویزیون فقط جهت سرگرمی و تفنن نیست بلکه به تبع کاربردهای بسیاری دارد که راه استفاده از آن را بسیار تسهیل می کند. و استفاده از روش های قدیمی را منسوخ خواهد کرد. در این وبلاگ ما به تلویزیون های سامسونگ می پردازیم که تپ ویو جزئی از هوشمند بودن تلویزیون را در بر می گیرد. به صورت کلی کاربر در یک تلویزیون غیر هوشمند از همه کارایی تلویزیون استفاده نمی کند و فقط صدا و تصویر را ملاک قرار می دهد. در حالی که قابلیت های هوشمند در تلویزیون های امروزی بسیار کاربردی بوده و می توانند هزینه تمام شده تلویزیون را نیز افزایش دهند. اختلاف قیمت یک تلویزیون هوشمند با یک تلویزیون بدون قابلیت هوشمند زیاد است بنابراین اگر خواهان چنین تلویزیون هایی هستید و از امکانات آن می خواهید بهره مند شوید بهتر است از این نوع تلویزیون ها خریداری نمایید.

TapView چیست؟

TapView یکی از روش های انتقال داده و اطلاعات از دیگر وسایل هوشمند مانند تلفن همراه به تلویزیون است. ممکن است که شما برای انتقال داده و اطلاعات موبایل یا کامپیوتر به تلویزیون راه های زیادی را استفاده کرده باشید. و اینکه به احتمال زیاد وصل کردن گوشی به تلویزیون از طریق درگاه USB و کابل را امتحان کرده اید. سامسونگ در تلویزیون های بالارده خود از قابلیتی استفاده کرده است که گزینه کابل را حذف کرده و انتقال داده از تلفن به تلویزیون به صورت بی سیم و کاملا راحت و آسان می باشد.  این قابلیت یعنی انتقال داده و یا نمایش صفحه گوشی بر روی تلویزیون با نام TapView در تلویزیون های سامسونگ است که شما را از نزدیک شدن به تلویزیون و وصل کردن از طریق کابل و وسایل دیگر را بی نیاز می کند.

قابلیت TapView در کدام تلویزیون های سامسونگ وجود دارد؟

این قابلیت را می توان سرآغازش را از سال 2020 بر روی تلویزیون های سامسونگ بشناسیم. باید یادآور شویم که همه تلویزیون های سامسونگ این ویژگی را ندارند و باید مشخصات تلویزیون را روی وب سایت شرکت سازنده و یا وب سایت های فروشگاهی که اطلاعات دقیق آن را از سایت اصلی شرکت سازنده می نویسند جستجو نمود. اگر در مشخصات تلویزیون در قسمت Spesification عبارت Yes نوشته شده بود به این معنی است که تلویزیون دارای قابلیت TapView است اما اگر به صورت N/A بود یعنی تلویزیون قابلیت TapView را ندارد که البته سایت های فروشگاهی این موارد را داخل توضیحات بلند صراحتا اعلام کردند.

تلویزیون های Full HD سامسونگ مانند مدل های N5300 و یا T5300 از این قابلیت برخوردار نیستند و بیشتر تلویزیون هایی که کیفیت تصویر 4K دارند از این قابلیت را دارند. می توان اینگونه برداشت کرد که تلویزیون های کریستالی 4K مانند سری TU و AU و یا تلویزیون های سری کیولد QT و QA دارای قابلیت TapView می باشند که تمامی این محصولات در فروشگاه فورکی بازار موجود هستند.

چگونه از قابلیت TapView استفاده کنیم؟

شما برای استفاده از قابلیت TapView نیاز به نصب برنامه Smart Thing بر روی گوشی تلفن هوشمند خود هستید. می توانید آن را راحت از طریق گوگل پلی یا پلی استور دانلود نمایید و بر روی گوشی نصب کنید. بعد از نصب آن بر روی گوشی آیکون را زده تا باز شود. گزینه TapView و TapSound را زده و می توانید به این قابلیت دسترسی داشته باشید. تصاویر مرتبط به نصب آن را در زیر آورده ایم:

اپلیکیشن Smart Thing را بر روی گوشی تلفن هوشمند خود نصب کنید.

برنامه را اجراکنید

دراین قسمت که با علامت مشخص شده بر روی گزینه Tap View ، Tap Sound  بزنید و روشن کنید.

زمانی که شما TapView را فعال کردید می توانید با گوشی خود به صورت آهسته به حاشیه تلویزیون ضربه بزنید و در این صورت فعال می شود. و نیازی نیست که حتما ضربه زیاد باشد که منجر به آسیب رساندن به شیشه پنل شود.

چرا با وجود نصب برنامه نمی توانم از قابلیت TapView استفاده کنم؟

شما ممکن است برای بار اول نتوانید از این قابلیت استفاده کنید. و دلیل آن هم وقتیست که تلفن شما روی ذخیره انرژی Power Saving Mode باشد در صورت وجود این حالت قابلیت Tap View فعال نمی شود.  شما باید به تنظیمات گوشی هوشمند خود رجوع کنید و این گزینه را خاموش کنید. اگر در این صورت هم موفق نشدید باید تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

گوشی هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند کدام ها هستند؟

گوشی های سامسونگ که دارای ورژن اندروید 8.1 به بالا هستند می توانند از این قابلیت پشتیبانی کنند. البته این برنامه مختص گوشی های سامسونگ نیست بلکه کلیه گوشی های تلفن هوشمند دارای قابلیت NFC و یا مادون قرمز باشند این قابلیت در آن ها امکان پذیر است. قابلیت NFC در تلویزیون هم لازم می باشد که در تلویزیون های با قابلیت TapView هم وجود دارد.

کاربر ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *